Nakon što je prošle godine Alemka Markotić izabrana za Ženu godine bez konkurencije, ove godine je bilo nominirano pet žena koje su svojim trudom potaknule promjene u društvu.
Titulu ovogodišnje Žene godine odnijela je prof. dr. sc. Romana Matanovac Vučković, izvanredna profesorica na Katedri za građansko pravo Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i voditeljica poslijediplomskog interdisciplinarnog specijalističkog studija Intelektualno vlasništvo, a predaje i na dvama akademijama: dramskih umjetnosti i muzičkoj. Savjetnica je ministrice Nine Obuljen Koržinek i voditeljica radne skupine za izradu Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima. Također, Romana je i prva žena na čelu Hrvatskog glazbenog zavoda, najstarije hrvatske glazbene institucije, koju je u kratkom roku postavila na noge nakon iznimno loše financijske situacije, a potom i pandemije te potresa koji su dodatno narušili stanje zgrade.
Osim Romani Matanovac Vučković, ovogodišnje nominacije pripale su i ostalim iznimnim ženama među kojima su Maja Mamula, psihologinja i dugogodišnja aktivistkinja iz područja ženskih ljudskih prava te koordinatorica Ženske sobe, Antonija Petričušić, docentica na Katedri za sociologiju Pravnog fakulteta u Zagrebu te članica Savjetodavnog odbora za primjenu Okvirne konvencije Vijeća Europe za zaštitu nacionalnih manjina, Blaženka Rogan, menadžerica ljudskih potencijala koja je svoju profesionalnu karijeru posvetila problemu mobinga na radnome mjestu te Mateja Medlobi, magistrica socijalne politike i akreditirana parlamentarna asistentica u uredu zastupnika Predraga Freda Matića u Bruxellesu.
„Godine 2018., naša ovogodišnja žena godine otvorila je novo, možda najzahtjevnije poglavlje u svojoj karijeri i opet se vratila glazbi na jedan drugačiji način – prihvatila se volonterske funkcije predsjednice Hrvatskoga glazbenog zavoda. Postala je prva žena na čelu gotovo 200 godina stare udruge građana, najstarije hrvatske glazbene institucije i kolijevke glazbenog obrazovanja u trenutku kad je financijska situacija bila katastrofalna i kad je prijetila opasnost od prodaje dijela zgrade ili još gore – gašenja udruge. Ono što je obilježilo njezin rad u HGZ-u prošle godine je svakako potres koji je jako oštetio zgradu te pandemija koja je zaustavila program Zavoda. No, to ju nije pokolebalo, već suprotno, HGZ je podigao prvu skelu u ovome gradu, pokrenuo donatorsku kampanju,napravio hitnu sanaciju te nastavio s radom i nastavio svoj put prema ostvarenju njezine vizije u kojoj će to jednog dana biti suvremen, multimedijalni kulturni centar, otvoren prema svim umjetnostima te u kojem će svoje mjesto pronaći i prvi hrvatski muzej glazbe.“, zaključila je prilikom proglašenja Ana Gruden, glavna urednica časopisa Zaposlena.