Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske
Knjiga progovara o sustavnom devastiranju spomenika kulture u Hrvatskoj u posljednjih tridesetak godina. Da stvar bude ciničnija, sve to uz prešutno, ponekad i glasno odobravanje struke, ponajprije konzervatora. Nizom drugih spomenika koji su pretrpjeli teške degradacije, od Trogira i Šibenika do Hrvatskog zagorja, Drago Miletić neprestano ističe odgovornost struke. Njezina slabost, koja se pokazala u pritiscima političkih moćnika, najviše se prepoznaje upravo na Medvedgradu, središnjoj temi knjige. Brojni dokumenti koji su ovdje doneseni, od zapisnika i rasprava na kojima su sudjelovali istaknuti političari, ali i stručnjaci iz naše sredine, dragocjen su kapital koji rad Drage Miletića pomiče iz strogo stručnoga štiva i daje mu jasan politički, štoviše moralni dignitet.
Velik dio protagonista koji su odgovorni za sudbinu Medvedgrada više nije na životu, ali dio njih jest. Zanimljivo je da su svi oni zaboravili na svoju profesionalnu neodgovornost, političku, a prije svega moralnu nekorektnost, pa je taj Gesamtkunstwerk tuđmanizma danas zaboravljen. Zaboravljen i zanemaren, ali i opomena mnogima, ponajprije konzervatorskoj struci. Miletićev pogled izbliza na sve događaje oko Medvedgrada, koje je sredinom 19. stoljeća započeo komentirati i dokumentirati Ivan Kukuljević Sakcinski, na dramatičan je način na stranicama ove knjige okončao veliku povijesnu priču i doveo je do tragičnoga kraja. (iz predgovora)