Priča o dva zmaja Maje Punoš Rebić je terapijska priča o aktualnoj temi – uzrocima i posljedicama vršnjačkog nasilja


• Priča o dva zmaja Maje Punoš Rebić u izdanju Školske knjige prva je u seriji edukativnih slikovnica Rasti sretnoo aktualnim problemima s kojima se susreću djeca vrtićke i mlađe školske dobi u današnjem svijetu

• Nova slikovnica o vršnjačkom nasilju dragocjena je pomoćroditeljima i odgojiteljima u razgovoru s djecom o toj teškoj temi – u njoj mogu doznati kako se osjećaju djeca koja doživljavaju nasilje te otkriti unutarnji svijet djece koja čine nasilje nad drugima

• „Čitajmo djeci, pripovijedajmo im i razgovarajmo s njima. Pokažimo im da ne postoji ‘zmaj’ kojega oni ne bi moglipobijediti i problem koji ne bismo mogli zajedno riješiti”, poručuje autorica slikovnice koja nastoji poticati sprečavanje nasilja od najranije dobi

Kako pomoći djeci da prepoznaju vršnjačko nasilje i zaštite se od neprimjerenih oblika ponašanja od najranije dobi? Odgovor na to pitanje daje vrijedna slikovnica Priča o dva zmaja Maje Punoš Rebić, prvi naslov iz serije edukativnih slikovnica Rasti sretnu izdanju Školske knjige, dostupan u svim knjižarama i webshopu izdavača. Slikovnicu je ilustrirala Milica Čvokić, arhitektica, akademska grafičarka, autorica animiranih filmova i ilustratorica iz Bosne i Hercegovine.

Slikovnica tematizira vršnjačko nasilje – njegove uzroke i posljedice. Prema riječima autorice Priča o dva zmaja govori o žrtvi i počinitelju nasilja te pokazuje kako pravodobnoprepoznavanje i rješavanje emocionalnih problema prekida liniju nasilja koje počinje djetetovom usamljenošću i nemoći, nastavlja se nasilnim ponašanjem, a završava odabirom žrtve nasilnog ponašanja i posljedicama koje ono ostavlja na žrtvu.

Dijete otkriva superjunaka u sebi

Priča o dva zmaja dragocjena je pomoć roditeljima i odgojiteljima u razgovoru s djecom o toj teškoj temi. Svaka terapijska priča čudesno otvara djetetovu ranjivu dušu, oslobađa ga velikog pritiska, straha i srama jer ono shvaća da nije samo u svojem problemu. Čitajući i slušajući o problemima u kojima se može prepoznati, prateći kako ih likovi priče uspješno rješavaju, dijete stječe potrebnu hrabrost, snagu i samopouzdanje u suočavanju s teškim životnim situacijama. Dijete u sebi otkriva superjunaka koji može pomoći sebi i drugima”, napominje Maja Punoš Rebić.

Slikovnica Priča o dva zmaja na zanimljiv način, primjeren djeci, govori o sve raširenijem problemu vršnjačkog nasilja štopotvrđuju i recenzentice knjige – klinička psihologinja i psihoterapeutkinja prof. dr. sc. Gordana Buljan Flander i psihologinja Ana Raguž. One smatraju da je vrijednost slikovnice, među ostalim, u realističnom prikazu neprimjerenavršnjačkog ponašanja u predškolskoj dobi. 

Konstruktivni načini rješavanja sukoba

U slikovnici doznajemo kako se osjećaju djeca koja doživljavaju nasilje, ali isto tako dobivamo uvid u unutarnjisvijet djece koja čine nasilje nad drugima. Autorica slikovnice pomaže djeci da prepoznaju nepoželjne oblike ponašanja i usmjerava ih prema konstruktivnim načinima rješavanja sukoba. Jednako tako poučava ih na koji način trebaju potražiti pomoć odraslih kad sami ne uspiju riješiti probleme s vršnjacima, odnosno kad im ti problemi stvaraju patnju i tugu. 

„U zaštiti djece od vršnjačkog nasilja važna je uloga djecepromatrača. Djeci treba pomoći da shvate da nasilje postoji i da upravo ona imaju važnu ulogu u njegovu sprečavanju.Drugim riječima, ako shvate da ne smiju biti nijemi promatrači kad netko od njihovih vršnjaka zlostavlja drugog,smanjit će se opasnost da se nasilje dogodi, odnosno povećat će se vjerojatnost da se ono zaustavi na vrijeme te da dijete žrtva dobije pomoć. Samim time i posljedice će biti manje duboke i bolne na što ova priča stavlja poseban naglasak”, ističu recenzentice prof. dr. sc. Gordana Buljan Flander i psihologinja Ana Raguž.

Slikovnica Priča o dva zmaja, dodaju, važan je podsjetnik i odraslima da preventivno djelovanje treba započeti od najranije dobi otvaranjem tema vršnjačkog nasilja i izgradnjom odnosa povjerenja i podrške kako bi djeca od sredine u kojoj žive mogla zatražiti zaštitu ako im je ona potrebna.

(PR)