Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu svečanošću u kazališnom foajeu dodijelilo je godišnje nagrade za najbolja umjetnička ostvarenja u drami, operi i baletu u sezoni 2022./2023.

Nagrada Mila Dimitrijević za najbolje žensko glumačko ostvarenje zagrebačkog HNK dodjeljuje se Jadranki Đokić za ulogu Klare u Krležinoj Ledi u režiji Franke Perković Gamulin.
Slobodno se može reći da njezina glumačka kreacija i energija nose predstavu bilo da se pojavljuje u strogom muškom odijelu ili ženstvenoj haljini. Raskošna interpretacija Klare daje širok dijapazon glumačkih stanja i emocija; čas je beskompromisna i izravna, čas podatna, šarmantna i plaha. Takvo glumačko umijeće teško je ne primijetiti, a još teže ne nagraditi,spominje se u obrazloženju ocjenjivačkog suda u sastavu teatrologinje Martine Petranović, dramaturginje Željke Turčinović i predsjednice i glumice Helene Buljan.
Nagradu za najbolje muško glumačko ostvarenje dobio je Dušan Bućan za ulogu Sganarella u Molièreovu Don Juanu: Dušan Bućan virtuozno je oblikovao lik Sganarella kao Don Juanova antipoda te dopadljiva i prostodušna gubitnika iz ‘naroda’ pa ako je njegov lik i ostao prikraćen za ‘svoju plaću’, glumačko majstorstvo i duhovitost s kojima ga je Dušan Bućan iznio na scenu nisu mogli proći nezamijećeno i nenagrađeno.

Nacionalne prvakinje Drame HNK u Zagrebu
Nacionalne prvakinje Drame HNK u Zagrebu

Ocjenjivački sud u sastavu glazbene urednice Zrinke Matić, dr. sc. Hane Breko Kusture i kazališnoga kritičara i novinara Denisa Derka Nagradu Vladimir Ruždjak za najbolje operno ostvarenje dodijelili su bas-baritonu Ozrenu Bilušiću za ulogu Chapmana u operi Lennon Ive Josipovića. Kreacija Chapmana na praizvedbi opere Lennon Ive Josipovića krunsko je ostvarenje Ozrena Bilušića u ovoj sezoni te općenito vrlo upečatljiv nastup koji se ističe iz ukupnosti muških solističkih nastupa cjelokupne sezone.
Nagrada Marijana Radev za najbolje operno ostvarenje dodjeljuje se sopranistici Mariji Kuhar Šoša za dvije uloge: ulogu Violette Valéry u operi Traviata Giuseppea Verdija i ulogu Yoko Ono na praizvedbi opere Lennon Ive Josipovića.
Zapazili smo novu, snažnu sonornost i volumen njezina glasa, koji ne gubi na svježini unatoč dosegnutoj punoj zrelosti, te suvereno vladanje mnogim i raznolikim ulogama u ovoj sezoni, što svjedoči o dosegnutom zenitu pjevačice. Zahtjevne uloge Violette, koja je kruna koloraturnoga sopranskog repertoara, i Yoko Ono, još jedne koloraturne uloge koja obiluje raznolikim tehničkim i interpretativnim izazovima, sopranistica ostvaruje virtuozno.

Nagradu Ana Roje ocjenjivački sud u sastavu plesne kritičarke Maje Đurinović, balerine, koreografkinje i pedagoginje Ljiljane Gvozdenović i koreografkinje Božice Lisak dodijelio je solistici baleta Atini Tanović i to za ulogu Mirze u predstavi Spartak u koreografiji Jiřija Bubeníčeka te za ulogu Majke i Žene u zelenom u predstavi Peer Gynt Edwarda Cluga.
Ovogodišnja ostvarenja Atine Tanović bila su posebno dojmljiva, a to se prije svega odnosi na njezinu interpretaciju Mirze u baletu
Spartak gdje se istaknula tehničkim i interpretativnim komponentama. Nagradu Oskar Harmoš ocjenjivački je sud dodijelio mladom plesaču Yuhu Yoshioki i to za ulogu Artoriksa u baletu Spartak Jiřija Bubeníčeka te za nastup u baletnoj večeri Prelaženje linije, u baletu S koreografa Philippea Kratza. On suvereno i muzikalno slijedi koreografske rečenice, s lakoćom i vidnim zadovoljstvom u izvedbi, pri čemu čak i u zajedničkom prisustvu većeg broja plesača na sceni plijeni svojom individualnošću i zaokuplja pozornost gledatelja.

Na svečanosti dodjele nagrade dosadašnje prvakinje Drame Ksenija Marinković i Nina Violić dobile su status nacionalnih prvakinja Drame HNK koji im je na prijedlog uprave Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu dodijelilo Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske.
Status nacionalnih prvaka dodjeljuje se osobito zaslužnim kazališnim umjetnicima. 

PR