U Galeriji Josip Račić 6. ožujka otvorena je izložba “Riječke kiše” Krune Vrgoča. O koncepciji i prezentiranim radovima govorio je Branko Franceschi, ravnatelj Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti, kustos izložbe i autor teksta u pratećem katalogu. Zagrebačka izložba riječkog umjetnika do 30. ožujka predstavlja istoimeni slikarski ciklus, koji Vrgoč kontinuirano stvara od 2020.  Uz devet akrilika na platnu, zagasitog kolorita i jednostavnih horizontalnih kompozicija s dva isprepletena plana, javnost ima priliku razgledati i tri metalne skulpture.

U odnosu na sve gradove hrvatske obale, Rijeka je dominantno moderan urbani sklop, guste mreže vijugavih ulica, sa snažnom prisutnosti lučke, pa i industrijske aktivnosti, ma koliko je njen intenzitet tijekom posljednjih decenija realno opao. Riječke kiše Krune Vrgoča u sjećanje nostalgično prizivaju tu specifičnu atmosferu, miris i boje industrijskog okruženja i urbane zapuštenosti. Stoga ove apstraktne kompozicije paradoksalno smatram najpoštenijom i najuvjerljivijom suvremenom varijacijom slikarskog žanra urbane vedute, ma koliko se one referirale na vizure, ritmove, mirise i boje kojih Rijeka možda više i nema, ali koje još uvijek vladaju kolektivnom imaginacijom. Naravno, njihov ih distopijski ugođaj čini funkcionalnima i u širem kontekstu globalnih tendencija, te posustalog ekološkog poleta u spašavanju planete. U konačnici, doimaju se likovnim ekvivalentom davno opjevanih teških kiša koje će neumitno pasti. – između ostalog piše Branko Franceschi u tekstu kataloga na hrvatskom i engleskom jeziku, koji je grafički oblikovala Ana Zubić.

PR

HGK