U nedjelju, 5. ožujka navršava se 100 godina od smrti Dore Pejačević, hrvatske skladateljice sa samoga početka 20 stoljeća. Njezin izniman lik, kao i tragična, prerana smrt u dobi od 37 godina potaknuli su Dawida Runtza, šefa dirigenta Zagrebačke filharmonije i cijelu Zagrebačku filharmoniju da posvete petodnevni festival njezinom djelu na način da umreže brojne zagrebačke kulturne institucije, kako bi posjetitelji mogli upoznati ovu posebnu ženu iz svih aspekata njezinoga života i stvaranja.

Dora Pejačević

Stoga, započevši od srijede, 1. ožujka prije podne, Zagrepčani će imati priliku prisustvovati raznolikim događanjima – počevši od otvorenja Festivala i izložbe Dora u Muzeju grada Zagreba, te neposredno nakon toga, klavirskom recitalu u susjednoj,reprezentativnoj Preporodnoj dvorani, a u izvedbi njemačke pijanistice Kyre Steckeweh, iznimno zaslužne za promociju skladbi Dore Pejačević u Njemačkoj i daleko izvan njenih granica.

Tijekom idućih  dana djela Dore Pejačević izvodit će se na trima simfonijskim koncertima u dvorani Lisinski, gdje će skladateljičina glazba stajati uz bok najeminentnijih kompozitora njezinog doba i prostora poput Mahlera, Debussyja, Liszta, Bartoka, Berse… Koncertima će ravnati Marija Ramljak, Dawid Runtz i Pascal Rophé, uz niz vrhunskih vokalnih i instrumentalnih solista, te neizostavan Akademski zbor Ivan Goran Kovačić.

Drugoga dana Festivala u podnevnim satima svoje će poznavanje djela Dore Pejačević za javnost prikazati studenti Muzičke akademije u dvorani Stančić kroz izbor iz skladateljičina komornog, vokalnog i klavirskog opusa, te uz primjerene muzikološke komentare.

Dora Pejačević

Akademkinja Koraljka Kos, koja još od kraja sedamdesetih godina prošloga stoljeća istražuje i piše o Dori Pejačević, vodit će razgovor pred publikom sa vrlo zanimljivim gostima u Knjižnici Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti na Strossmayerovom trgu, a u Muzeju suvremene umjetnosti bit će premijerno prikazan nagrađivani, dugometražni dokumentarni film njemačkog redatelja Tima van Beverena Dora – bijeg u glazbu.

Filharmonija je pripremila program i za najmlađe – predstavu i radionicu Da sam ja kontesa Dora u režiji Petre Radin.

Na najljepšim lokacijama u gradu – od Muzeja grada Zagreba i Preporodne dvorane na Griču, Muzičke akademije, Muzeja suvremene umjetnosti, Knjižnice HAZU na Strossmayerovom trgu, pa do Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog i Hrvatskog narodnog kazališta, Zagrepčani i gosti imat će privilegiju upoznati iz najrazličitijih uglova iznimnu osobnost i kreativnost prve međunarodno poznate hrvatske skladateljice, kozmopolitkinje filozofskih razmišljanja i velike humanistice, kontese Dore Pejačević.

Treba naglasiti da je ulaz na dobar dio događanja bez naplate ulaznica, te će svatko tko poželi saznati nešto o životu i radu Dore Pejačević i čuti uživo njezinu glazbu, biti u mogućnosti tu želju i ostvariti .